Hlavní menu

Přihlášení

Přihlašovací jméno / e-mail + heslo
Zapomněli jste heslo? Nechte si heslo zaslat na e-mail. Pokud nemáte přístupové údaje a jste členem Cech malířů, lakýrníků a tapetářů ČR, kontaktujte správce serveru.

Sídlo Cechu:
SEKRETARIÁT

informační centrum

Cech malířů, lakýrníků a tapetářů ČR

AUTORIZOVANÁ PROFESNÍ ORGANIZACE

Učňovská 1 (1.patro)
190 00 Praha 9
tel:     266 106 572 
mob.: 777 02 04 03

e-mail: info@cmlt.cz

www: www.CMLT.cz 

zastávka "Spojovací" -

budova SOŠ Jarov

Registrace vedená :

Městský soud Praha, spisová značka L 12982

Ič: 266 02 032

Dič: CZ26602032

 

GPS souřadnice:

N-50°5'30.22"

E-14°30'1.572" 

 

Správce serveru:
T-Centrum.CZ, a.s.
www.tradecentrum.cz
tradecentrum@t-centrum.cz
Tel./fax: +420 267 132 417
Jste zde: Hlavní stránkaČlánky / InformaceEET v praxi  (Elektronická Evidence Tržeb)

EET v praxi  (Elektronická Evidence Tržeb)

20.8.2015 - V poslední době proběhla debata na téma EET a řemeslníci. Jako odůvodnění často zazníval argument lepší výběr daní atd. Na jednáních, kterých jsem se zúčastnil, byl jako vzor uváděn chorvatský systém. Proto jsem se na dovolené podíval některým uživatelům takzvaně pod pokličku.

 

EET v praxi  (Elektronická Evidence Tržeb)

 

V poslední době proběhla debata na téma EET a řemeslníci. Jako odůvodnění často zazníval argument lepší výběr daní atd. Na jednáních, kterých jsem se zúčastnil, byl jako vzor uváděn chorvatský systém. Proto jsem se na dovolené podíval některým uživatelům takzvaně pod pokličku.

Musím uznat, že například při prodeji ovoce a zeleniny to byl evidentní pomocník jak pro prodejce, tak pro zákazníka. Prodávající měl na obrazovce ikony zboží jako v supermarketu, zadal příkaz a stvrzenka byla na světě. Rovněž při prodeji zmrzliny byl tento proces podobný. O restauracích ani nemusím psát, tam to funguje dobře. Ale také jsem zaznamenal případ, kdy paní prodávající nic nenamarkovala a šlo to také J. Nebo nešel signál a prodávající přestal prodávat, s poklidným výrazem čekal, až internet opět naskočí. Takže daňový únik tam je také možný a vždy bude záležet na člověku.

Jiná situace byla při moji otázce, jak je to u řemeslníků. Odpověď zněla přibližně takto: řemeslníci v drtivé většině pracují sezoně, v dovolenkový čas často přeruší svoji živnost a věnují se turistům a na zimu odjíždějí do zahraničí. Takže registrační pokladna by přinášela často víc problémů než výhod. Ovšem ten řemeslník, který ji přijme, má nějaké výhody! Například kdo opravuje lodě jen půl roku a zbytek pracuje v Americe, si ji zatím pořizovat nemusí, ale pokud ji pořídí, je motivován výhodami a to tady u nás chybí!

Musím poznamenat, že tyhle informace mám od obyčejných lidí, takže nemusejí být úplné. V naší republice to může nakonec dopadnout jako mnoho jiných povinností z minulosti. Ten, který se snaží plnit řádně své povinnosti je často státním úředníkem kontrolován (je to jednoduché) a ten nepoctivec je trpěn.

 

Radomil Konečný - cechmistr

 

 

Cech malířů, lakýrníků a tapetářů ČR - Topolančino, 20.8.2015, 11:11

zpět | nahoru