Cíle projektu
15.9.2020 -
Proč se tento projekt provádí?
PaintingSkillsAcademy využívá současné výzvy evropského řemesla na příkladu malířského řemesla, které jsou stále důležitější pro působení na evropském trhu práce i pro (malířské) řemeslníky a které mají obrovský dopad na konkurenceschopnost a budoucí životaschopnost společností.
- Nedostatek kvalifikovaných pracovníků zpomaluje růst
- Nedostatek kvality
- Odborné vzdělávání a příprava v evropském kontextu nejsou dostatečně rozvinuté
Cíle projektu v kostce
1) Analyzovat potřeby a požadavky obchodu s malbami a zkontrolovat, zda jsou alespoň částečně shodné s jinými obchody.
2) Navrhnout první evropskou „Sektorovou akademii dovedností“ na příkladu malby.
3) Vypracovat metodicko-didaktickou a strukturálně-organizační celkovou koncepci kontinuální kvalifikační kariéry v oboru malířství (vertikálně od úrovně 1-6 EQF i horizontálně s přeshraniční celoevropskou mobilitou).
4) Popsat kvalifikační standardy pro obchod s malbami na všech příslušných úrovních EQF. Ty jsou založeny na metodách EQF a ECVET a berou v úvahu ESCO. Tím je položen základní kámen nadnárodních a víceúrovňových řešení, což je základem vícejazyčných výsledků. Ukázat společný evropský základní profil obchodu s malbami, který vytváří transparentnost a srovnatelnost a tvoří základ pro následné činnosti.
5) Na základě kvalifikačních standardů zaměřených na výsledky učení popsat učební osnovy pro úrovně 1-5 EQF a vydat prohlášení, jak lze dosáhnout výsledků učení: věcně-časová posloupnost a struktura, optimální formy a strategie učení, cílová skupina- specifické metody výuky a učení, možná místa učení (školy, poskytovatelé odborného vzdělávání, společnosti).
6) Formulovat ustanovení o školení PaintingSkillsAcademy pro různé cílové skupiny na různých úrovních EQF a vyvinout nadnárodní společné programy pro doplňky specifické pro jednotlivé země, v nichž mohou studenti dokončit období odborné přípravy a dalšího vzdělávání na různých evropských vzdělávacích místech.
7) Inovativní obsah a metoda programu, jako je B. Využívat komponenty VR / AR nebo e-learning ve vzdělávacích programech, aby studenti mohli prozkoumávat nové nápady.
8) Nastavit mechanismy pro hodnocení kompetencí, aby bylo zajištěno uznání dříve získaného učení a správné přiřazení k úrovni kompetencí 1-6 (RPL). K přeshraničnímu uznávání získaných schopností se používají evropské nástroje a vnitrostátní podmínky nejsou přepsány.
9) Převod problémových řešení do jiných obchodů.
(strojový překlad)
Více informací: https://www.paintingskillsacademy.eu/about
Cech malířů, lakýrníků a tapetářů ČR - Bukáčková H, 18.1.2021, 09:57
zpět | nahoru