Hlavní menu Přihlášení
|
 Střední škola technickáKontaktInformace
V roce 1979 byla zahájena výstavba budovy dílen pro jednotlivé učební obory. K slavnostnímu otevření prostor pro odbornou výuku došlo 1. 9. 1982. Učni tak přestali docházet na praxi do závodu Meopta a odborná výuka s výjimkou třetích ročníků byla zajišťována v areálu učiliště. Dne 1. 7. 1991 došlo k odloučení SOU od podniku Meopta a 1. 9. 1995 byl název změněn na Integrovanou střední školu technickou, která jako nový typ školy zajišťuje výuku ve tříletých učebních oborech a čtyřletých maturitních oborech SOU a SOŠ a v nástavbovém studiu. Teoretickou výuku zabezpečuje 21 interních a 4 externí učitelé, praktickou výuku 13 mistrů odborného výcviku. V areálu ISŠT se dnes tedy nachází budova školy i dílen, dále domova mládeže a školní jídelny.
Od 1.9.2002 došlo ke sloučení Integrované střední školy technické a Středního odborného učiliště, Kojetínská ul., Přerov pod společný název Integrovaná střední škola technická, Přerov, Kouřílkova 8. K 1.9.2003 se sloučilo Středisko praktického vyučování, Přerov, ul. 9.května 194 s ISŠT pod společným názvem Integrovaná střední škola technická Přerov , Kouřílkova 8. (Ze Střediska praktického vyučování se tímto stalo odloučené pracoviště ISŠT.) S účinností od 1.9. 2004 se změnil název školy na Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Přerov, Kouřílkova 8.
K 1. lednu 2008 došlo ke sloučení SOŠ a SOU technického, Kouřílkova 8 se SOU stavebním Přerov, Bří. Hovůrkových 17. Škola od tohoto data nese název Střední škola technická, Přerov, Kouřílkova 8.
Pro tříleté učební obory se přijímací zkouška nekoná, přijetí je na základě prospěchu za poslední dva ročníky povinné školní docházky. |
23–62-H/01 |
Jemný mechanik – zaměření ŠVP: Jemný mechanik - Optik |
23–68-H/01 |
Mechanik opravář motorových vozidel – zaměření ŠVP: Automechanik |
23–51-H/01 |
Strojní mechanik – zaměření ŠVP: Zámečník |
23–56-H/01 |
Obráběč kovů – zaměření ŠVP: Obráběč kovů |
36–52-H/01 |
Instalatér – zaměření ŠVP: Instalatér |
23–55-H/01 |
Klempíř – zaměření ŠVP: Klempíř |
36-64-H/01 |
Tesař – zaměření ŠVP: Tesař |
33-56-H/01 |
Truhlář – zaměření ŠVP: Stavební truhlář |
39-41-H/01 |
Malíř a lakýrník – zaměření ŠVP: Malíř a lakýrník |
36-67-H/01 |
Zedník – zaměření ŠVP: Zedník; Obkladač |
Tříleté učební obory pro žáky speciálních ZŠ a žáky ZŠ s nižšího než 9. ročníku: přijímací zkouška se nekoná, přijetí je na základě prospěchu za poslední dva ročníky povinné školní docházky. |
36-57-E/01 |
Malířské a natěračské práce – zaměření ŠVP: Malířské a natěračské práce |
33-56-E/01 |
Truhlářská a čalounická výroba – zaměření ŠVP: Truhlářské práce |
65-51-E/01 |
Stravovací a ubytovací služby – zaměření ŠVP: Stravovací a ubytovací služby |
Obor vzdělání: 39-41-H/01 Malíř a lakýrník Školní vzdělávací program: Malíř a lakýrník
Tříletý obor vzdělání podporovaný učňovskými stipendii z rozpočtu Olomouckého kraje
Uplatnění absolventa v praxi: Absolventi oboru malíř a lakýrník se uplatní buď ve stavebnictví v povoláních a pozicích malíř, tapetář, lakýrník a natěrač při povrchových úpravách exteriérů a interiérů budov a jejich vybavení, popřípadě ve výrobnách stavebně truhlářských a zámečnických výrobků, nebo ve strojírenství v povolání lakýrník při povrchových úpravách průmyslově vyráběných strojírenských výrobků, popřípadě v autolakýrnictví. Mohou se uplatnit také v oblasti výrobní kontroly jakosti povrchové úpravy výrobků, při výrobě, prodeji a skladování nátěrových hmot. V uvedených oblastech se uplatní jak v pozici zaměstnance, tak i po dosažení potřebné praxe jako zaměstnavatel. Po absolvování závěrečných zkoušek se absolventi mohou ucházet o přijetí do studijních oborů pro absolventy tříletých oborů.
Kompetence absolventa: Absolvent samostatně provádí odborné malířské, tapetářské, lakýrnické a natěračské práce ve stavebnictví, strojírenství, popřípadě jednoduché autolakýrnické práce. Zvládá přípravu a organizaci svého pracoviště. Zajišťuje pracoviště z hlediska bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci ve výškách. Posuzuje pracovní podménky pro možnost realizace prací (teplota, vlhkost vzduchu, prašnost) a volí optimální pracovní podminky. Čte technickou dokumentaci a získává z ní potřebné informace. Navrhuje jednoduchá barevná řešení interiérů a fasád. Provádí přípravné malířské, tapetářské a lakýrnické práce. Volí a používá vhodné materiály, výrobky, vhodné nářadí a pracovní pomůcky a udržuje je. Nanáší nátěrové hmoty různými technikami, aplikuje tapety. Provádí opravy nátěrů a aplikuje nátěry se speciálními vlastnostmi. Navrhuje jednoduchá barevná řešení výrobků. Vypočítává spotřebu nátěrových hmot a jiných materiálů, používá materiálové a technické normy. Orientuje se v jednoduchých cenových záležitostech oboru, zpracovává položkové rozpočty. Sleduje a hodnotí množství a kvalitu vykonané práce. Pracuje v souladu s platnými normami a právními předpisy. Chápe vliv profesních činností na životní prostředí a snaží se minimalizovat škodlivé vlivy.Chápe bezpečnost práce jako nedílnou součást péče o zdraví své i spolupracovníků, zná a dodržuje základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence. Je vybaven vědomostmi o zásadách první pomoci při náhlém onemocnění nebo úrazu, aby dokázal první pomoc sám poskytnout.
Způsob ukončení vzdělávání, potvrzení dosaženého vzdělání a kvalifikace: Vzdělání se ukončuje závěrečnou zkouškou; dokladem o dosažení středního vzdělání je vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list. Obsah a organizace závěrečné zkoušky se řídí příslušnými právními předpisy, zejména školským zákonem a vyhláškou o ukončování studia ve středních školách, v platném znění.
Dosažený stupeň vzdělání: Střední vzdělání s výučním listem.
         
zpět | nahoru
|